tirsdag 8. juli 2008

Granollers- cup '08

Hei og hå.. På søndag kom vi hjem fra årets beste håndball-cup, nemmelig cuppen i Granoller, et lite stykke utenfor Barcelona. Selvom det for å si det sånn, kunne gått bedre når det kommer til kampresultatene, hadde vi det knall!

Det hele startet tirsdag 24 Juni, jeg, Marthe, Sandra, Sofie, Hibo og Martine kom til Granoller litt før mange andre på laget, (Siri og Anette kom aller først, med flere dager) for å slå ihjel litt tid før resten av jente kom dro vi ned til Olympia hallen, for å levere noen sjemaer. Og spiste noe som ble kalt "hamburgere," men som absolutt ikke burde bli kalt det. Alle butikker var stengt dessverre, på grunn av st. Hans- aften, så vi dro opp til hotellet for å bade. Kameraet mitt tåler vann- og det kan det bli mye morro ut av.


25.Juni: I dag dro vi avgårde til en strand, Mataro, het den. Der var det utrolig varmt og utrolig gøy, bølgene var kjempe store!

På kvelden var det tid for åpningssermonien, den startet ved at alle lagene møtte opp på et torg (Josteinsplass- som vi kaller det.) Cuppen hadde sendt ut sånne stygge badehettelignende luer som alle liksom skulle gå i, jeg, Ingrid, Anette, Emilie, Marthe og Sofie var de eneste som turte. Vi tegnet oss i ansiktet med eyelineren til Anette, vi tegna to streker på hvert kinn, og skrev KIL, enten i panna eller på kinnet.

Etter litt "underholdning" skulle lagene etter nasjon gå en slags parade gjennom gatene og ned til hallen. Vi jentene fikk masse oppmerksomhet der vi sang kampsangene våre så høyt vi bare kunne, og i tillegg til at hele laget i deres øyne er blonde. I hallen var det cheerleadere, "kunstløpere" på rulleskøyter og div. som opptrådde. Jeg og noen andre fra forskjellige lag fikk æren av å samtidig skyte hver vår ball som cuppens første mål. Jeg var litt redd for at jeg skulle bomme gitt, men heldigvis gikk det bra :D Etter det var det gode spillere fra verden over ( med bl.a Glenn Solberg og...husker ikke hva han heter.. ) som skulle spille mot Granollers herrelag. Morro! Da vi satt utenfor å spiste etterpå, kom de to norske gutta bort til oss.. Vi tok bilder og snakka med dem, kult gjort syntes jeg..

26. Juni: I dag startet kampene, vi holdt på å svette ihjel. Du skulle bare visst hvor varmt det var å spille, først i en inneklemt hall, klamt og greier. Og deretter ute i solsteken! Puh, blir varm bare av tanken. Vi tapte begge, men heldigvis bare med noen få mål, (siste kampen hvertfall.) På kvelden var det disco! Haha, det var gøy det, men vi hadde litt lite tid. Måtte være tilbake på hotellet halv tolv, pga. kamper dagen etter.

27. Juni: Igjen tid for kamper, i dag gikk det bedre. Tapte såvidt mot Kråkerøy, og de er gode! Tror vi tapte med 2-3 mål. Kjipern, men vi var fornøyde, vi spilte en bra kamp!

28. Juni: I dag vant vi faktisk! :) Og vi hadde blitt mer vant til varmen, selvom det selvfølgelig var varmt. OG.. Jeg fikk tid til å shoppe! Det var så digg at jeg kan ikke sette ord på det, hadde tjent inn mine egne penger, og jeg hadde satt de av til nettopp shopping- så null dårlig samvittighet. Det var bare å dra kortet, og glemme de pengene. På kvelden dro vi på disco! Men etter litt for mye grafsing på våre edlere deler dro en del av oss ut på isjakt i stedet!

29.juni: Siden begge lag var slått ut, dro vi igjen til Mataro. I dag var ikke bølgene like store, men vi fikk bada og sola oss fordet :) Og krangla med en Spansk dame som tok ballen vår ( Anette og Ingrid spilte sånn pingpong strandsspill, og ballen havna en meter fra kjerringa.) Vi sto å krangla med henne en halvtime. Martine: (på norsk) du gir meg den ballen NÅÅ! Haha.. det var så lættis!

På kvelden dro vi i hallen, og så på noen kamper og spiste. Senere var det tid for fotball! EM- finalen 2008. Tyskland- Spania. Spania vant 1-0! Tror du det var gøy å være der da eller?? Tippa du ja, hadde du helt rett.. Folk var gærne, med raketter, bærting, hoying og bråk. Menneskene stormet ut i gatene, med flagg og litt mye drikke innabors på de fleste. Morsomt var det hvertfall.. =)

Når det hadde stilna litt dro en del av oss på vår faste isbar, der møtte vi blant annet Kevin, Vigg og Martin fra Stockholm. De var dødsgreie! Typisk at vi møtte dem siste dagen, hæ? Men vi har da alltids face! Lenge leve facebook!


30.Juni: Idag dro jeg, Marthe og Anette videre til Costa Brava, mer bestemt St. Susanna. Vi hadde selvfølgelig familiene våre med oss! Det var veldig fint der, og en del mer turister enn det det var i Granoller. Vi bodde veldig nærme stranda, DIGG! Hotellet var fint.

1.Juli: Idag tok vi toget inn til Barcelona by, der dro vi først på et svært shoppingsenter. Masse kule butikker, kortet gikk varmt for å si det sånn. Eller det glemte jeg å si, det hele startet ikke så bra. Martin, faren til Anette hadde tatt ut 3000 kr på morningen, og da han skulle betale noe, fant han ut at lommeboka var borte. Stjelt, mest sannsynelig på toget. Så vi dro ned på politistasjonen hele gjengen, heldigvis fikk han igjen penger av forsikringsselskapet. Allikevel var det dødskjipt; førerkort, bankkort og lommeboka var jo søkk vekk.

Jeg fikk shoppa masse, det jeg var mest fornøyd med var en lakserosa/rød bukse fra Mango, og en veske som også var derifra. Kjøpte meg også en ny bikini, singletter, shortser, skjørt, og.. sikkert noe mer. Smykker...

2.Juli: Stranda. Vi kjørte blant annet bananbåt, morro, men det kunne ha gått noen knop fortere syntes jeg.

3.Juli: Barcelona for meg, Anette, Chrisin (moren til Anette), mamma og stefaren min. Marthe ville nok ha vært med, men hun var småsyk, og lå og sov. så vi fikk ikke vekt hun..:S Vi shoppa mer! :) Bla. Nike sko. Love them.. Møtte Lene og Anders. De er dødssøte sammen!

Tilbake på hotellet hadde Marthe gærningen klippa seg, det ble dødsrått rett og slett.

4.Juli: Stranda! Brunfargen begynner å syntes. Det er en så digg følelse. Vi fant ut at det var en lang shoppinggate like ved hotellet vårt, og et senter. Gjorde ikke meg noe! :D

5.Juli: Siste dagen, den nøt vi. Lå på stranda lenge, gikk ikke før vi måtte. klokka seks måtte vi gå, for vi jentene ville hamstre sånne barer man fikk kjøpt på supermarkedet. Nam:) Vi var ute så lenge vi fikk lov, det var liv og vi ville absolutt ikke inn. Det skulle være ungdomsdisco bare noen gater borten for oss, og det var dødskjipt å måtte gå rett forbi, tross alle invitasjoner. Vi skulle jo hjem dagen etter, tidelig, så vi hadde fått innetid:( Jeg skal såååå dra alene til Syden med venner en gang. Party all night long! :)

6.Juli: Opp kvart på syv!!!! :O Vi spiste, henta kofferter og reiste avgårde. Selvom vi hadde masse kilo i overvekt, sa han mannen ingenting. Flott for oss, for det kunne kosta oss skjorta. Vi dro fra rundt 30 varmegrader til pøseregn! Ikke en nedtur liksom.

Hasta luego!

1 kommentarer:

Anonym sa...

å vi skal på granollers cup i år 2009 :-) sommeren! hilsen esrapuff.blogg.no